ATASÖZLERİ VE VECİZELER

Ocak 6, 2007 at 8:55 am (DÜNYADAN ATASÖZLERİ VE VECİZELER)

Dünyada kusursuz iki insan vardır.
Biri ölmüştür, biri de doğmamıştır.
Çin Atasözü

İnsanların ne kadar kötü olduğunu görmek beni hiç şaşırtmıyor, fakat bu
yüzden hiç utanmadıklarını görünce hayretler içinde kalıyorum.
Goethe

İnsanlar yüksek mevkilere ulaştıkça tanrılaştıklarını zannederler,
düştükleri zaman insanlıklarının da elden gittiğini görürler.
Sokrat

İnsanlar başkalarının kusurlarını görmek hususunda keskin gözlere sahip
kartallara benzerler. Kendi kusurlarını görmekte ise başını kuma gömen
deve kuşuna.

Ey diken arayan kimse! Cennete girsen bile, orada senden başka diken
bulunmaz.
Hz. Mevlana

İnsanlar ağaçlardan ders almalıdırlar. Ne üzerlerinde barınan kuşların, ne
gölgelerinde yatan insanların ne de verdikleri yemişlerin hesabini
tutarlar.

İyi düşünür, fena hareket ederiz. İkisini nefsinde birleştiren insan;
bir istiridye kabuğu içindeki nadir bir inci tanesi gibidir. Bir insan
ne kadar fazla şeyden utanırsa o kadar hürmete layıktır.
Bernard Shaw

İnsan her yerde aynı insandır; bir insanın yaratılışında asalet
yoksa, kainatın tacını giyse yine de çıplak kalır.
Montaigne

Sis yelpaze ile dağıtılmaz.
JAPONYA

Şöhret kabiliyetin gölgesidir.
İNGİLTERE

İnsan dışı ile karşılanır, içi ile uğurlanır.
MOGOLİSTAN

Altın ateşle, kadın altınla, erkek kadınla imtihan edilir.
U.S.A

Ne kadar az yüksekten uçarsan, düştüğün zaman o kadar az incinirsin.
TİBET

Dikenler arasında güller yetişir.
ALMAN

Kadınlar gülebildikleri zaman gülerler, istedikleri zaman ağlarlar.
VENEZUELA

Kadın gölge gibidir, kendisini takip edenden kaçar önünden gidenin arkasından koşar.
KONGO

Evlenmeden evvel gözlerinizi dört açın. Evlendikten sonra yarı yarıya kapayın.
PORTEKİZ

Aşk ile öksürük hiç bir zaman saklanamaz.
AVUSTURALYA

Mutluluk herkesin hayatından bir kere geçer.
VENEZUELA

İnsanlar yaşadıkça ihtiyarladıklarını sanırlar, halbuki yaşamadıkça ihtiyarlarlar.
İSKOÇYA

Hakiki sevgi ayrılıkta unutulmaz.
BELÇİKA

Allahın gülü dikenli yarattığına hayret edeceğiniz yerde, dikenler arasında gül yarattığına hayret ediniz.
ARABİSTAN

Biri öteki kadar zengin olunca, kardeşler birbirlerini severler.
UGANDA

Evlilik bir kale gibidir. Dışarıdakiler oraya girmek için, içindekilerde dışarı çıkmak için uğraşır dururlar.
TAYLAND

Yaşını söyleyen kadın ya genç olduğu için kaybedecek bir şeyi yoktur, ya da yaşlı olduğundan kazanacak bir şeyi yoktur.
MALEZYA

Sevmek keman çalmak gibidir, bilmeyen kötü sesler çıkarır.
BOLİVYA

Çabuk gelen kötü şans, geç gelen iyi şanstan iyidir.
ARNAVUTLUK

Başkalarını azarlar gibi kendini azarla, kendini affeder gibi başkalarını affet.
ÇİN

Eski aşklar yanmış, sönmüş kömür gibi gayet kolay alev alır.
KOLOMBİYA

Erkek yaşını saklamaya, kadın ise saklamamaya başladığı zaman yaşlanmıştır.
PERU

Güzellik, tabiatın kadınlara verdiği ilk hediye, aynı zamanda geri aldığı ilk şeydir.
ŞİLİ

Ömrünün sonuna kadar eşşeğe binmektense, bir yıl ata binmek yeğdir.
HOLLANDA

Yatağa yattığım zaman, problemlerimi elbiselerimde bırakırım.
HOLLANDA

Aşkın tokadı üzüm gibi tatlıdır.
MISIR

Taşı delen suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir.
BREZİLYA

Hiç bir mutfak iki kadını alacak kadar zengin değildir.
SUDAN

Üç taşınma bir yangına bedeldir.
JAPON

Nisan yağmuru, Mayıs çiçeği getirir.
KANADA

Bir yalan ne kadar hızlı olursa olsun, hakikat ona yetişip geçer.
KENYA

Büyük acılar sessizdir.
İTALYA

Küçük üzüntüler konuşurlar, büyük dertler dilsizdir.
NİJERYA

Birleşmek başlangıçtır, birliği sürdürmek gelişmedir; birlikte çalışmak başarıdır.
U.S.A

İdealler yıldızlar gibidir, onları tutmak mümkün olmaz ama karanlık gecelerde yolumuza onlar rehberlik ederler.
FRANSA

Evinde huzurlu olmak istiyorsan eşinin bütün istediklerini yap.
NİJERYA

Yalan dört nala gider, gerçek adım adım yürür, fakat gene de vaktinde yetişir.
NORVEÇ

Biri sizi bir kez aldatırsa suç onundur. İki kez aldatırsa suç sizindir.
ROMANYA

Bir şekilde doğar, fakat bin bir şekilde ölürüz.
YUGOSLAVYA

Hak yenir ama hazmedilmez.
YUNANİSTAN

Bir adam en çok sevgilisini, en iyi şekilde ailesini, en uzun da annesini sever.
İRLANDA

Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
ÇİN

Küçük kazançlar servet getirir.
JAMAİKA

Eski sevgi paslanmaz.
İSVEÇ

www.saitcamlica.com

About these ads

102 Yorum

  1. zuhre said,

    Çok güzel bir derleme olmuş.Elinize saglık…İnsanlar atasözlerine göre yaşabilseydi bir sonraki nesiller çok daha sorunsuz yaşarlardı..

  2. zuhre said,

    Elinize saglık, cok güzel bir derleme olmus

  3. mehmet said,

    çok kötü plmuş daha iyi olabilirdi

  4. bahar said,

    süperrrrrrrrrrrrrrrr

  5. bahar said,

    süperr ama aradığım yok

  6. bahar said,

    bööööööööööö midemm bulandı mı acaba şaka yaptım

  7. musti said,

    gözleri kör olanlar okuyamazlar, yorumcuların dikkatine

  8. merve fatma okçu said,

    sevgi ile ilgili yoktur böyle olması kötü

  9. merviş said,

    benim gibi güzel ve çekici oooooooooo hhhaarrrrrikkka

  10. mustafa said,

    güzel bir site hosuma gitti boyle siteleri yapanlara binlerce teşşekkur

  11. fırat said,

    aynı benim gibi yapısıklı

  12. fırat said,

    süperrrrrrrrrrrr

  13. Daniska'da Paylas said,

    Güzel Ve Özlü Sözler

    “Dünyada kusursuz iki insan vardır.
    Biri ölmüştür, biri de doğmamıştır.”
    Çin Atasözü

    “İnsanların ne kadar kötü olduğunu görmek beni hiç şaşırtmıyor, fakat bu yüzden hiç utanmadıklarını görünce hayretler içinde kalıy…

  14. mervenurr said,

    idare ederrrrrrr!…

  15. Ahmet yamaN said,

    sait abi süpersin seni çok seviyoruz allaha emanet ol abi… Ahmet yamaN

  16. tuğçe said,

    veziceler güzel ama 23 nisan ile ilgili vezice yok.Ama insan araştırınca buluyor öyle değilmi ama dimi yani haklı değil miyim?

  17. uygar said,

    GERCEKTEN ÇOK ANLAMLI VE GUZEL SOZLERİ KOYMUŞSUNU Z ORTAYA TEŞEKKURLER

  18. şemsettin said,

    ben 23 nisanla ilgili bir şey arıyordum hemşolar bu yüzden 10 üzerinden 2 veriyorum fevkaladenin fevkinde olmamış

  19. abdulkadir ahan said,

    Berbat ötesi yani başka ne diyeyim ki ben 23 nisanla ilgili bişi arıyorum siz var deyonuz hani hani yyyyyyya kesin tıraşı….

  20. muzzyy said,

    istedııım yok ! #
    merviş demiş ki,

    Mart 27, 2007 11:43 am · Düzenle

    benim gibi güzel ve çekici oooooooooo hhhaarrrrrikkka

    fazla şımarmak ii deildır

  21. burcu said,

    benim aradıklarım yoktuuuuur

  22. gamze said,

    çok anlamlı sözler çok beğendim süperrrrrrrrr olmuş

  23. kübra said,

    bu tür yazılar çok hoşuma gidiyor.lütfen daha varsa bize iletin,ayrıca teşekkür ederim

  24. buse said,

    iğrenç ben zaman ile ilgili vecize die girdim burda yok acıkçası çok kötü

  25. emre ile güler q said,

    Ya sevgiyle ilgili hiç vecize yok mu !ne biçim site kardeşim salak site

  26. emre said,

    var tabıkı guler abla hıç olmamı burda hersey varmı la ıb0

  27. sizene diyor ki diyor ki said,

    ileti yazın şuraya sevgiyleeeee

  28. pilot kenan said,

    tzz,hocam buraya yorum yazan kizlarin aptalligi sasirtiyor beni,bunlarin bi yerleri yaniyor ya neyse,sözler cok güzel ve anlamli.

  29. merve said,

    cok guzel cok beyendım cok tesukkur ederım

  30. canan said,

    bokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk gibiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  31. ozan said,

    gerçekten güzel olmuşş emegi geçen herkeze çok teşekkürlerr ……. bbyyy

  32. LÜTFİ said,

    gerçektende çok güzel yapmışsınız.ama bunu fazlalaştırabilirsiniz.bu kadarı ilede mükemmel.bu sözleri millet ayrımı yapmaksızın kendimize uyarlamammız gereklidir.

  33. selimkaraca said,

    çokkkk kgüzelllllllll

  34. merve said,

    bu ne beeeeeeeeeeeee hiçbişey anlamadım

  35. beyazıtlı kamil said,

    çok güzel ama zamanla ilgilide şiir olsa iyi olurdu _-_#

  36. sinem said,

    çok kötü aradığım şey yok daha doğrusu bu değil başlık farklı .çerik farklı böyle olmamalı

  37. kazım said,

    buda ne beee adamı kandırıoo

  38. kazım said,

    buda ne be bisey arayalım dedik oda cıkmadııııııı

  39. rockerizm said,

    bnced çhoq güsel ama ardığım yhoq mlsf:(:(:(

  40. hatice said,

    tmm sevmediniz ama siteyi yapan insan ların yüzüne vurmayın ama gerçekten bookkk gibii bizene cınden demi :=))))

  41. enterasan said,

    ya aslına bakarsanız sözler her yerde mevcut olan sözler bir arada hatırlamak okumak güzel ama daha çok yorumlar ilgi çekici keşke yaşıda mecburi koşsanız yorum yazarken yaşınıda yazsa insanlar bazı yorumları 7 yaşındaki küçük çocuklara bile yakıştıramıyorumda o sebepten kimi yeni öğrendiği kelimeleri yanlış biçimde kullanmılş kimi annesinin elinden kaçmış park çocuğu gibi şımarıyor ilginç…

  42. sedef said,

    cok cok cok cok süüüüüper süper süperrrrrrrrrrrrrr

  43. sanane said,

    siktirin lan çoq boktan

  44. erdem said,

    haklısınız beyler

  45. erdem said,

    neden

  46. lena said,

    bu site berbat ben okumakla ilgili atasözü aradım ama yoktu bu siteyi hiç sevmedim silecemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

  47. ahmet said,

    göt gibi olmuş

  48. neslihan said,

    bende lenaya katılıyorum hiç okumakla ilgili atasözleri yok çok berbat bir site eğer böyle okumakla ilgili bir site bilen varsa bana söylesin çok önemli bir ödevim

  49. yeliz said,

    iğrenç.çççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççççç

  50. selen said,

    hani bu sitenin adı okumayla ilgili atasözü ben burada böyle bişi göremedim ne salak bişiyha çoooooook sinirlendim

  51. selen said,

    bu arada ahmet e katılıomm

  52. selen said,

    sedef sen kaç yaşındasın yada zeka yaşınkaç

  53. turk said,

    iyiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  54. merve said,

    çok güzel ama burada aradığım şey yok

  55. derya said,

    iranççççççççççççç

  56. sananemisin nesin bu söz sana said,

    çok malca bencede siktirin gidin lann
    vatan millet insan sevgii ile bişe arıyozz bulamıyozla siktir amına going:/:

  57. simge said,

    süperr:) ama aradığım şey yoooooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkk:(oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff oooooooooooooooooooooooooooooooooooooffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

  58. ecrinn said,

    gerçekten muhteşem insan hakikatlerle ilgili ders alıyor bu sözler sayesinde..bazı geri zekalı kişiler zekalarının yettiği kadar yorum yapmasına şaşmamak gerek afedersiniz b*k gibi diyen kişiler olmus..iste beyinsizler canları sıkılıyor gelip yorum yapıyorlar o kadar aptallar ki sözlerin manalarını anlamıyorlar ..bu yüzden terbiyemin el vermeyeceği tarzda küfür yazıyor..kim yazdıysa lütfen onları aldırma çok müthiş..
    tabii anlayana

  59. serhat said,

    valla ne diyim hiç güsel değil yha üffffffffffff aradığım şey yokkkk:@

  60. elif said,

    saglkla ilgili atasözü arıyom bulamıyom lan bu ne biiçim iş!!!başlıcam böyle işe

  61. buna kesin bak said,

    Iyyy İğrenc SözLer + Aradııgım Şey Boşu boŞuna Yapmıssın

  62. winçamper said,

    hiçbirine katılmıyom ama bööh bişe iğrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnçççççççççç

  63. winçamper said,

    merhaba çok saçma ne alaka nası şiir ama

  64. winçamper said,

    naber fıstıklar

  65. TUNCAY said,

    hocam sözler güzel de atasözleri bölümü için ayırdığınız bölüm çok eksik değil mi ?

  66. TUNCAY said,

    acaba bu siteyi hazırlayan en son kaç ay önce girdi bu siteye kendimiz yazar kendimiz okuruz YAZIN YAZIN

  67. burcu said,

    ben insanlık ile ilgili bir sey bulamıom

  68. kübra said,

    yaa bu ne saçmalık aradığım şeyler bu değil.hiç hoşuma gitmedi.iiiiiiiiiiiiiiiğğğğğğğğğğğrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnçççççççççççç

  69. yıldız said,

    sen nasıl şeysin yaaaaaaaaaaa seni çok beyendim

  70. deniz said,

    aradıgım seyi bulamadımmmmmmmmmmm

  71. emine said,

    iğrençççç

  72. kubra said,

    iğrenç rezil kepaze hiç beyen medim ooooooooooooooooo………….çççççççççççççç

  73. kubra said,

    asddddddddddddddd

  74. kubra said,

    ganera

  75. sefaix019 said,

    süper olmus ama benim aradım yokkkk!!!!!!!(:

  76. hatice said,

    çok güzel olmuş hele aşkla olunca

  77. esra said,

    ben bunu aramıyodumki

  78. hilal said,

    cokkkkkkkkkkkkkkk saaaaaaaacccccccccmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaa oooooooooollllllllmmmmmmmmmmmmmmmmmuuuuuuuuusssssssss

  79. nelo said,

    çokk güzel ama ben aradıımı bulamadim:(

  80. YORUM YAZIN said,

    YA BN NE DİYE GİRDİM NE ÇI KTI BUNLARIN ANASINI…

  81. siktir said,

    hepinizin anasını sikim verdiğisözü tutmakla ilgili söz yok oruspu çocukları

  82. ali said,

    verdiğisözü tutmakla ilgili söz yok

  83. ali said,

    hpiniz a.q. o.ç. lar bi b o k u becerememisiniz p i ç ler

  84. ali said,

    hepinize anal yaparım

  85. erena said,

    baba

  86. yakup said,

    yawhu biraz daha kısa olamazmıydı bu bana çok palıya mal ol cak

  87. porno said,

    iyi cuzel olmış

  88. CEZA said,

    hguuhhhhhhhhhhhhhhhhh

  89. enes sermet tan said,

    ellerinize sağlık çok güzel olmuş böböböböböböböböböböböbök şaka şaka kötü olmuş

  90. enes sermet tan said,

    mal gibi olmuş
    daa lafi yidi

  91. enes sermet tan said,

    salak

  92. enes sermet tan said,

    mal gibi yazmış böööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö

  93. mehmet said,

    GET ADAM HEP AYNİ GIZ YAZMIŞ
    ÖÖÖÖLE ŞİY OLURMU ***??????****

  94. rapprapraprpar said,

    la nsıl bişey

  95. demiş ki, said,

    ne demiş

  96. çapkın said,

    inanınki mıhteşem olmuş elinize sağlık

  97. ebru said,

    çok güzel

  98. sinem said,

    çok kötü anlamsız

  99. tayfun said,

    Cok Güzel olmuş Ellerinize sağlık :)

  100. sezai düzgün said,

    çok güzel vecizelerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  101. Muharrem Serdaroğlu said,

    lutfen sonuna kadar okuyun dünyaya bakış açınız değişir belkide filazof olursunuz…..

  102. hasan bektaş said,

    güzel ve anlamlı sözler güzele ve anlayana söylenir güzel ve anlayan anlamamışsa ya güzel güzel değildir yada anlayan anlamayandır

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: